KSO Tykkimäki asiakasrekisteri
Tietosuoja
- KSO:n henkilörekisterit
- Tykkimäen huvipuiston asiakasrekisteri
- ABC:n asiakasrekisteri
- Kauneuspalvelut tietosuojaseloste
- Ruokatiliasiakkuuden tilimyyntisopimusrekisteri
- Lyhytaikaisen asiakassuhteen asiakasrekisterin tietosuojaseloste
- Ruuan verkkokaupan asiakasrekisteri
- Tilausten ja varausten yhteystietorekisteri
- Polttoöljykaupan tilaus- ja asiakasrekisterin tietosuojaseloste
- Laskutusasiakasrekisterin tietosuojaseloste
- ABC Prisma Kouvolan huollon asiakasrekisteri
- Markkinointirekisteri
- Työnhakijarekisteri
- Työntekijärekisteri
- Ulkoisen työvoiman rekisteri
- Toimittajarekisteri
- Kiinteistötietojärjestelmien rekisteri
- Edustajistovaalirekisteri
KSO Tykkimäen Huvipuiston asiakasrekisteri
TIETOSUOJASELOSTE (25.5.2018 alkaen)
Euroopan Unionin yleinen tietosuoja-asetus (EU) 2016/679, artiklat 12, 13, 14 ja 19
1. Rekisterinpitäjä
Kymen Seudun Osuuskauppa
Postiosoite: PL 157, 45101 Kouvola
Vaihde: 010 76 2400
Käyntiosoite: Tommolankatu 9, 45130 Kouvola
Y-tunnus: 2467766-5
2. Tietosuojavastaavan yhteystiedot
3. Rekisteriasioita hoitava henkilö
KSO Tietosuojayhteyshenkilö, kso.tietosuoja@sok.fi
4. Rekisterin nimi
KSO Tykkimäen Huvipuiston asiakasrekisteri
5. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus on:
- Tarjouskyselyjen vastaanottaminen ja niihin vastaaminen
- Tarjouksen, tilausvahvistuksen ja toteutuneiden sopimusten kirjaaminen ja laskutus
- Tuotteiden toimitus
- Asiakkaan yhteydenottoihin vastaaminen
- Asiakastyytyväisyyden varmistaminen
- Suoramarkkinointi ja kohdennettu markkinointi
- Arvonnan tai kilpailun järjestämiseksi
- Tapahtumien (esim. synttärit) hallinnointi
Suoramarkkinoinnissa henkilötietojen käsittelyn tarkoituksia ovat:
- Palveluiden ja tuotteiden markkinointi
- Tapahtumakutsujen lähettäminen
- Potentiaalisten asiakkaiden kontaktointi
6. Henkilötietojen käsittelyn peruste
Henkilötietoja käsitellään seuraavin perustein
Art. 6.1 b) Sopimus
Tarjouksen, tilausvahvistus ja toteutuneiden sopimusten kirjaaminen sekä laskutus
Varaukset, kuten puisto- ja pöytävaraukset
Art 6.1 a) Suostumus
Suoramarkkinointisuostumus
Suostumus henkilötietojen käsittelyyn osana kilpailua tai arvontaa, tilausta tai palautetta. Suostumus voittajan nimen ja asuinpaikkakunnan julkaisemiseen kilpailun tai arvonnan järjestäjän valitsemissa medioissa. Suostumus osallistujan vastauksen, kuvan tai muun sisällön julkaisemiseen kilpailun tai arvonnan järjestäjän valitsemissa medioissa.
7. Kuvaus rekisterinpitäjän oikeutetusta edusta
Henkilötietojen käsittely ei perustu rekisteripitäjän oikeutettuun etuun.
8. Käsiteltävät henkilötiedot
Tarjouspyyntö:
- asiakkaan nimi
- puhelinnumero tai sähköposti
Tarjous:
- asiakkaan nimi
- osoite
- sähköposti
- markkinointisuostumus tai -kielto
Tilaussopimus:
- asiakkaan nimi
- osoite
- sähköposti
- markkinointisuostumus tai -kielto
Uutiskirjeen tilaus:
- sähköposti
Kausikortin tilaus:
- asiakkaan nimi
- kuva (kausikortin haltijoiden kuvia tai nimitietoja säilytetään sen kauden ajan kun kortti on voimassa)
Bonuksen maksaminen
- asiakkaan asiakasomistajatiedot (jäsennumero)
Asiakkaan yhteydenottolomake
- asiakkaan nimi
- sähköposti
Arvonta tai kilpailu
- asiakkaan nimi
- sähköposti
- osoite
- puhelinnumero
- valokuva
Tapahtuman järjestäminen
- asiakkaan nimi
- sähköposti
- osoite
- puhelinnumero
9. Käsiteltävät henkilötietoryhmät
Asiakkaat ja potentiaaliset asiakkaat
10. Tietolähde ja kuvaus tietolähteistä, mikäli tiedot on kerätty julkisista lähteistä
Tiedot saadaan pääsääntöisesti asiakkailta itseltään.
11. Henkilötietojen vastaanottajat
Henkilötietoja käsitellään tässä selosteessa määriteltyihin tarkoituksiin sähköisissä järjestelmissä ja palveluissa. Käytämme ulkoisia palvelukumppaneita järjestelmä- ja tukipalveluiden tuottamisessa. Henkilötietoja voidaan siirtää käytössä oleville palvelukumppaneille siltä osin, kun nämä osallistuvat toimenpiteiden toteuttamiseen saadun toimeksiannon puitteissa.
Huolehdimme kumppaneidemme henkilötietojen suojan riittävästä tasosta lainsäädännön edellyttämällä tavalla.
Luovutamme tietoja viranomaisille voimassa olevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittamissa rajoissa esimerkiksi viranomaisten tietopyyntöihin vastattaessa.
12. Henkilötiedon siirrot kolmanteen maahan tai kansainväliselle järjestölle ja käytetyt suojatakeet
Käytämme alihankkijoita henkilötietojen käsittelyssä. Tietoja siirretään Euroopan unionin (EU) tai Euroopan talousalueen (ETA) ulkopuolelle palvelujen tarjoamista, teknistä ylläpitoa ja tukea varten siinä määrin kuin se on tarpeen.
Voimme toteuttaa tällaisia siirtoja, jos Euroopan komissio on päättänyt, että kohdemaan tai kohdeorganisaation tietosuojan taso on riittävä, tai jos pystymme muutoin varmistamaan henkilötietojen suojan riittävän tason soveltuvan lainsäädännön mukaisesti esimerkiksi käyttämällä Euroopan komission hyväksymiä vakiolausekkeita. Euroopan komission hyväksymät vakiolausekkeet löytyvät täältä.
Edellytämme, että alihankkijamme sitoutuvat lainsäädännön ja meidän asettamiin tietosuoja- ja tietoturvallisuusvaatimuksiin.
13. Henkilötietojen säilytysaika tai säilytysajan määrittämisen kriteerit
Tämän selosteen mukaisia henkilötietoja säilytetään ainoastaan niin kauan ja siinä laajuudessa kuin ne ovat tarpeellisia ja rekisterinpitäjä hyödyntää niitä ilmoitettuihin käsittelytarkoituksiin liittyvässä toiminnassa.
Tarjoukset käsittelyn ajan, jonka jälkeen tiedot joko anonymisoidaan tai hävitetään kokonaan.
Kauppa- ja tilaussopimukset kuluva + 6 vuotta.
Verkkokaupan tilaushistoria kuluva + 6 vuotta.
Kausikortin nimi- ja kuvatiedot sen kauden ajan, kun kortti on voimassa.
Arvonnan tai kilpailun osalta henkilötietoja säilytetään palkinnon arpomisen ja toimittamisen ajan. Tiedot poistetaan viimeistään kuukauden kuluessa.
14. Rekisteröidyn oikeudet
Rekisteröidyllä henkilöllä on seuraavat oikeudet:
- Oikeus käsittelyn rajoittamiseen (tietojen oikeellisuuden kiistäminen tai lainvastainen käsittely)
- Vastustamisoikeus (suoramarkkinointi)
- Oikeus peruuttaa suostumus (suoramarkkinointi)
- Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen (automaattisen käsittelyn osalta)
- Oikeus saada tieto henkilötietojen tietoturvaloukkauksesta
- Oikeus saada tutustua henkilötietoihin (tietopyynnön kautta)
- Oikeus virheellisten tietojen oikaisemiseen
- Oikeus tietojen poistamiseen (elinkaaren päättyessä tai mikäli käsittely on lain vastaista)
Jos henkilö haluaa käyttää oikeuksiaan tai saada lisätietoa henkilötietojensa käsittelystä, hän voi olla yhteydessä tässä selosteessa mainittuun rekisterinpitäjään.
Henkilöllä on myös oikeus tehdä kantelu valvovalle viranomaiselle, jos hän katsoo, että häntä koskevien henkilötietojen käsittelyssä rikotaan soveltuvaa tietosuojasääntelyä.
15. Suostumuksen peruuttaminen
Rekisteröidyllä on oikeus milloin tahansa peruuttaa antamansa suostumus. Suostumuksen peruttaminen päättää rekisterinpitäjän oikeuden käsitellä henkilötietoja sellaisiin käyttötarkoituksiin, joilla ei ole suostumuksen lisäksi muuta käsittelyn perustetta. Suostumuksen voi halutessaan peruuttaa markkinointiviestin mukana tulevan linkin kautta.
Uutiskirjeen tilauksen voi peruuttaa jokaisen kirjeen mukana tulevan linkin kautta.
Arvonnan tai kilpailun osalta suostumuksen peruutus tehdään ottamalla yhteyttä kilpailun, arvonnan järjestäjään.
16. Henkilötiedon antamatta jättämisen vaikutukset sopimukselle
Kauppa tai varaus ei toteudu.
17. Automatisoidun päätöksenteon tai profiloinnin merkitykselliset tiedot
Henkilötietojen käsittelyyn ei liity automatisoitua päätöksentekoa eikä henkilötietojen perusteella tehdä profilointia.
18. Henkilötietojen käsittelyn vaikutukset ja yleinen kuvaus teknisistä ja organisatorisista turvatoimista
Suojaamme henkilötietoja huolellisesti koko niiden elinkaaren ajan käyttämällä asianmukaisia tietosuoja- ja tietoturvallisuuskeinoja. Järjestelmätoimittajat käsittelevät henkilötietoja tietoturvallisissa palvelintiloissa. Pääsyä henkilötietoihin on rajoitettu ja henkilöstöllä on salassapitovelvollisuus
S-ryhmässä suojaamme henkilötietoja muun muassa ennakoivalla riskienhallinnalla ja turvallisuussuunnittelulla, tietoliikenteen suojakeinoin, tietojärjestelmien jatkuvalla ylläpidolla, varmuuskopioimalla sekä käyttämällä turvallisia laitetiloja, kulunvalvontaa ja turvallisuusjärjestelmiä. Henkilötietoja sisältävät fyysiset asiakirjat säilytetään alkukäsittelyn jälkeen lukituissa ja paloturvallisissa säilytystiloissa. Käyttöoikeuksien myöntäminen ja seuranta on hallittua. Koulutamme henkilötietojen käsittelyyn osallistuvaa henkilökuntaamme säännöllisesti ja huolehdimme siitä, että myös yhteistyökumppaniemme henkilöstö ymmärtää henkilötietojen luottamuksellisen luonteen ja turvallisen käsittelyn merkityksen. Valitsemme käyttämämme alihankkijat huolellisesti. Päivitämme jatkuvasti sisäisiä käytäntöjämme ja ohjeitamme.
Jos kaikista suojatoimistamme huolimatta henkilötiedot joutuvat vääriin käsiin, on mahdollista, että henkilöllisyys varastetaan tai henkilötietoja käytetään muuten väärin. Jos havaitsemme tällaisen tapahtuman, ryhdymme viipymättä selvittämään sitä ja pyrimme estämään aiheutuvat vahingot. Informoimme tietoturvaloukkauksesta tarvittavia viranomaisia ja rekisteröityjä lainsäädännön vaatimusten mukaisesti.