S-ryhmän ravintoloiden ja henkilöstön vuoden 2023 parhaat onnistujat palkittiin – KSO:n Frans & Rose on hotellien vuoden ruokaravintola


27.3.2024

KSO:n ravintolat olivat kärkikahinoissa mukana, kun S-ryhmän ravintola-alan ammattilaisia palkittiin hienosta vuodesta ja erityisen hienoista onnistumisista ravintoloiden vetovoiman ja asiakaskokemuksen edistämiseksi. Original Sokos Hotel Vaakunan ravintola Frans & Rose nousi parhaimmaksi hotellien ravintoloiden sarjassa. Myös muita ravintoloita oli mukana omien sarjojensa kolmen parhaan joukossa. Valtakunnallinen tapahtuma järjestettiin Original Sokos Hotel Triplassa 26.3.2024.

KSO:n menestyjät eri palkintokategorioissa:

  • Vuoden hotellien ruokaravintola: Frans & Rose, Kouvola

Kolmen parhaan joukossa:

  • Vuoden S-Chef (keittiöpäällikkö): Tiina Sairanen, Frans & Rose, Kouvola
  • Vuoden VENN: VENN Kotka
  • Vuoden hotellien ruokaravintola: Frans & Rosalie, Kotka
  • Vuoden Amarillo: Amarillo Kotka
  • Vuoden juomaravintola: Hospoda Papírna

”Erityisesti Frans & Rose-ravintolan saama palkinto mutta myös keittiöpäällikkö Tiina Sairasen menestys keittiöpäälliköiden S-Chef -sarjassa kertoo asiakas- ja henkilöstötyytyväisyyden sekä liiketoiminnan tuloksen eteen tehdystä työstä. Original Sokos Hotel Vaakuna loistaa vuodesta toiseen Sokos-hotellien asiakastyytyväisyysmittausten kärjessä, eikä ole sattumaa, että nyt myös hotellin ravintola Frans & Rose saa tunnustusta”, kommentoi KSO:n mara-toimialajohtaja Mikko Virtanen.

Palkitsemisperusteissa kerrotaan, että Frans & Rose -ravintolaa johdetaan yhteisten arvojen mukaisesti sekä asiakkaista että työkavereista huolta pitäen ja toisia kunnioittaen. Koko henkilökunta on esihenkilöiden johdolla sitoutunut ravintolakonseptin toteuttamiseen ja kaikessa tekemisessä näkyy ylpeys omaa ravintolaa ja myös koko hotellia kohtaan. Ravintolaan ja hotelliin saapuessaan asiakas kokee itsensä tervetulleeksi ja ainutlaatuiseksi. Kouvolan Frans & Rose bistro on voittanut saman tunnustuksen myös vuosina 2018 ja 2020.

Ravintolapäällikkö Terhi Ihalainen ja keittiöpäällikkö Tiina Sairanen vastaanottivat Frans & Roselle myönnetyn S-ryhmän vuoden hotellien ravintola -palkinnon.

S-ryhmän ravintoloiden asiakkaiden suositteluhalukkuus paras 10 vuoteen

Asiakkaiden aito kohtaaminen ja henkilökohtainen huomioiminen ovat merkittävä osa asiakaskokemusta. S-ryhmän ravintoloissa asiakaspalvelu on yksi systemaattisen kehitystyön painopisteistä. Ryhmän ravintoloiden asiakastyytyväisyys ja suositteluhalukkuus nousivat kymmenettä vuotta perättäin ja ovat kiitettävällä tasolla. Hyvän tuloksen taustalla on ammattitaitoinen henkilöstö, joka antaa panoksensa ja työskentelee erinomaisella tavalla asiakaspalvelun ja -kokemukseen eteen.

Asiakastyytyväisyyden ja suositteluhalukkuuden positiivinen kehittyminen on systemaattisen ja intohimoisen asiakaspalvelun ja -kokemuksen, tuotteiden ja palveluiden, johtamisen ja henkilöstökokemuksen sekä digitaalisuuden kehittämisen tulosta. Asiakkaat ovat tottuneet digitaalisiin palveluihin ja odottavat myös niiden tuomaa helppoutta. S-ryhmän ravintoloissa on viime aikoina pilotoitu ja otettu käyttöön muun muassa mobiilipalvelumalleja, jotka sujuvoittavat asiakkaiden asiointia ja helpottavat samalla henkilöstön työtä.

Ensiluokkaisen palvelun ohella konseptien ja fyysisten puitteiden on oltava vetovoimaisia ja vastattava nykyajan tarpeisiin. Toiminnan kehittämisen ohella S-ryhmä on vahvistanut ravintolaverkostoaan, ja viimeisen neljän vuoden aikana on uusittu tai avattu kokonaan uusia ravintoloita 202 kappaletta.

Ravintoloissa nautitaan positiivisia kokemuksia

Tänä päivänä ravintolakäyntiin latautuu entistä suurempia odotuksia, ja siksi myös palvelun merkitys korostuu. Vierailun täytyy hyvän ruoan ohella tarjota puitteet iloiseen ja huolettomaan yhdessä oloon sekä hemmotelluksi tulemiseen.

S-ryhmän ravintolat ovat selvinneet vaikeista ajoista hyvin, onnistuneet uudistumaan ja tarjoamaan asiakkaiden toivomia palveluita. Uudistamistyö tulee jatkumaan vuonna 2024 eri puolilla Suomea ja asiakaskokemukseen, asiakasomistajapalveluihin, digitaalisiin palveluihin sekä uusiin ja nykyisiin ravintolakonsepteihin tullaan panostamaan edelleen.

”Asiakkaiden tarpeet ovat monipuolistuneet, mutta halu nauttia ja saada positiivisia kokemuksia on yhtä. Tätä me haluamme vahvistaa monipuolisella tarjonnallamme, laadukkaalla ruoka- ja juomavalikoimallamme sekä ensiluokkaisella palvelulla ja tunnelmalla. Onnistumisen avaimena on se, että teemme tätä yhdessä”, S-ryhmän ravitsemiskaupan kentän ohjauksesta vastaava johtaja Juha Lindholm kiteyttää.

S-ryhmän ravintola-alan parhaimmistoa on palkittu vuosittain jo 2000-luvun alusta alkaen. Palkitsemiset ovat tärkeä osa S-ryhmän ravintoloiden palvelukulttuurin kehittämistä sekä huippuammattilaisten sekä erinomaisten tiimien esille nostamista.

Lue lisää S-ryhmän uutisesta.