Kymen Seudun Osuuskauppa on mukana Eurot Kymenlaaksoon -kampanjassa


Kymenlaakson kauppakamarin Eurot Kymenlaaksoon -kampanja on käynnissä 19.9.–16.10. Kampanja kannustaa ostamaan oman maakunnan tuotteita. KSO:n myymälöissä lähituottajat näkyvät monipuolisesti valikoimassa.

29.9.2022

Kymenlaakson kauppakamari järjestää jo kolmatta kertaa Eurot Kymenlaaksoon -kampanjan, jonka tavoitteena on kiinnittää huomio oman maakunnan yritysten tekemään työhön ja monipuoliseen tarjontaan. Tänä vuonna kampanjan teemana on lähiruoka. Kymenlaaksolaisia kannustetaan valitsemaan ostoskoriinsa maakunnassamme kasvatettuja raaka-aineita ja täällä valmistettuja elintarvikkeita.

– Kymen Seudun Osuuskaupan marketeissa lähiruoalle on kysyntää ja menekki on hyvää. Siitä kertoo esimerkiksi Prismoissa kaksi kertaa vuodessa järjestettävien Lähiruokamessujen suosio. Sesongin lisäksi pinnalla olevat trendit, kuten paikallisten innovatiivisten panimotuotteiden saamat tunnustukset, vaikuttavat lähituotteiden suosioon. kertoo KSO:n viestintäpäällikkö Johanna Koistinen.

– Kotimaiset vihannekset, hedelmät ja marjat ovat suurimmalle osalle tuttu lähiruokavalinta, mutta valikoima ulottuu moneen muuhunkin tuoteryhmään. Seuraavan kauppareissun ostoslistalle voisikin lisätä paikallisen myllyn jauhoja ja hiutaleita, lähituottajan hunajaa, kahvia, mausteita, leipomotuotteita tai tuoretta lihaa ja kalaa. Myös lemmikkieläinten ruokaa tuotetaan maakunnassamme. Paikalliset tuotteet tunnistat Hyvää läheltä -merkinnästä, ja henkilökuntamme kertoo mielellään lisää valikoimasta, Koistinen jatkaa.

Globaali ruokakriisi tekee Eurot Kymenlaaksoon kampanjan lähiruokateemasta erityisen ajankohtaisen. Huoltovarmuus ja omavaraisuus nousevat kannattavasta alkutuotannosta. Ostosvalinnoillamme on merkitystä yritysten elinvoiman kautta koko maakunnan elinvoimalle.

– Suomalaisesta pellosta pöytään on paras resepti tänä syksynä, sanoo projektin vetäjä, viestintäpäällikkö Kirsi Juura Kymenlaakson kauppakamarista.

Jotta yhteiselle asialle saadaan mahdollisimman paljon näkyvyyttä, kaikkia Kymenlaakson yrityksiä ja yhteisöjä sekä yksityishenkilöitä pyydetään jakamaan Kauppakamarin Eurot Kymenlaaksoon -sisältöjä sosiaalisessa mediassa. Materiaaleja voi ladata omaan käyttöön myös Kauppakamarin verkkosivuilta.

Lisätietoja

Kirsi Juura, viestintäpäällikkö, Kymenlaakson kauppakamari
kirsi.juura@kauppakamari.fi
Johanna Koistinen, viestintäpäällikkö, Kymen Seudun Osuuskauppa
johanna.koistinen@sok.fi

FB @kymichamber
#eurotkymenlaaksoon #kymenlaaksonousuun