S-Pankin uudet sivut


30.10.2014

Uusi s-pankki.fi -sivusto tarjoaa asiakkaille entistä kiinnostavampaa sisältöä ja helpompaa navigointia.

S-Pankin verkkosivusto on palvellut pankin asiakkaita vuodesta 2007 lähtien. Osoitteessa s-pankki.fi käy kuukausittain puoli miljoonaa eri kävijää. Pankilla on nyt uudet sivut. Uudistuksen myötä sivuston rakennetta, navigaatiota ja sisältöjä on kehitetty. Uudistus ei koske S-Pankin verkkopankkia.

– Uudistuksen tavoitteena on tuoda sivuille paremmin asiakkaita palvelevia kokonaisuuksia, summaa S-Pankin sähköisistä kanavista vastaava Tuomo Pyhälä.

Monien muiden verkkopalveluiden tapaan uusi s-pankki.fi pyrkii korostamaan sivuston sisältöjä siten, että jokainen kävijä löytäisi hänelle relevantit sisällöt aiempaa helpommin. Sivusto on myös responsiivinen eli sen sisällöt on optimoitu näkymään parhaalla mahdollisella tavalla eri päätelaitteissa

Verkkopankkiin omalta kirjautumisikkunalta

Vaikka verkkopankki ei sivuston uudistuksen myötä muutu, nivoutuvat s-pankki.fi -sivusto ja verkkopankki jatkossa tiiviimmin toisiinsa. Aiemmin verkkopankkiin on voinut kirjautua siirtymällä linkistä verkkopankin omalle kirjautumissivulle. Uudella s-pankki.fi:llä kirjautuminen on tuotu suoraan osaksi s-pankki.fi -palvelua.

Kirjaudu verkkopankkiin -nappula löytyy edelleen sivuston oikeasta yläkulmasta, mutta erillisen sisäänkirjautumissivun sijaan linkki avaa suoraan sivulle oman kirjautumisikkunan. Käyttäjätunnuksen ja salasanan syöttämisen jälkeen matka jatkuu tuttuun tapaan verkkopankin puolelle, ja myös kertakäyttöinen avainluku kysytään entiseen tapaan.

Tuotteiden esittelyistä on nyt aiempaa helpompi siirtyä suorilla linkeillä verkkopankin eri osioihin. Uuden s-pankki.fi:n tuotesivuilla verkkopankkilinkin tunnistaa oranssista väristä, kaikki muut linkit ovat vihreitä. Linkki avaa sivun päälle oman kirjautumisikkunan, johon syötetään käyttäjätunnus ja salasana.

Verkkopankkiin kirjautuminen on uudistusten jälkeen nopeampaa ja yhtä turvallista kuin ennenkin.  

Artikkelit arjen apuna

Viime vuonna tehdyn asiakastutkimuksen mukaan asiakkaat toivovat pankin olevan aidosti arjen taloudenhoidon kumppani. Mainosten sijaan asiakkaat kertoivat kaipaavansa neutraalia sisältöä, joka tarjoaa luotettavaa tietoa muillekin kuin ekonomin koulutuksen saaneille. Niinpä uuden verkkosivuston etusivulla tulee olemaan päivittäisiin raha-asioihin liittyviä kiinnostavia artikkeleita tavallisten ihmisten näkökulmasta kirjoitettuna.

Etusivulla julkaistaan muun muassa Yhteishyvästä tuttuja käytännöllisiä juttuja omaan talouteen liittyen sekä ajankohtaisia tutkimustuloksia rahan käyttöön liittyen.