S-ryhmän hotellien ja ravintoloiden parhaimmistoa palkittiin näyttävämmin kuin koskaan – KSO:n hotellit ja ravintolat palkintosateessa


Kymenlaaksoon suuntasi 5 arvostettua tunnustusta.

19.4.2023

Kymen Seudun Osuuskaupan hotelli- ja ravintola-alan ammattilaiset putsasivat palkintopöytää, kun S-ryhmän matkailu- ja ravitsemiskaupan parhaimmistoa palkittiin 17.–18.4. Tampereella järjestetyssä jättitapahtumassa. Kouvolan Original Sokos Hotel Vaakuna nousi koko ketjun suositelluimmaksi hotelliksi.  Kymenlaaksoon suuntasi liuta muitakin palkintoja.

SOK:n Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus palkitsi tänä vuonna ennätysmäärän loistavia hotelli- ja ravintola-alan yksilö- ja tiimisuorituksia S-ryhmästä – yhteensä 30 sarjassa. Kymen Seudun Osuuskaupasta palkittiin useita mara-alan menestyjiä:

  • Vuoden onnellistajat, Sokos Hotels: Outi Tirri, Original Sokos Hotel Seurahuone, Kotka
  • Paras NPS koko Sokos Hotels -ketju: Original Sokos Hotel Vaakuna, Kouvola
  • Paras NPS Original: Original Sokos Hotel Vaakuna, Kouvola
  • Vuoden juomaravintola: Hospoda Papirna, Kuusankoski
  • Vuoden ravintolamaailma: Ravintolamaailma, Kotka

”Menestys ei ole koskaan sattumaa vaan pitkäjänteisen oikeanlaisen tekemisen ja johtamisen tulos. Oikeat ihmiset tekevät oikeita asioita oikeilla paikoilla. Siitä syntyy sellainen kulttuuri, jossa kaikki tekevät parhaansa asiakkaan eteen”, tunnustuksista iloitseva KSO:n mara-toimialajohtaja Mikko Virtanen kommentoi.

Hotelleissa onnellistetaan ja onnistutaan

Sokos Hotels -ketju palkitsi onnistujiaan ja onnellistajiaan läpi Suomen 14 eri kategoriassa.

”Meillä on Tallinnan Viru mukaan lukien 45 Sokos Hotellia, joissa upea henkilöstömme tekee päivittäin työtä koko sydämellään asiakkaidemme onnellistamiseksi. On ilo palkita työssään niin tuloksellisuuden, asiakaspalvelun kuin laadun mittareilla menestyneitä”, summaa S-ryhmän matkailukaupan konsepteista ja kehityksestä vastaava johtaja Jaana Matikainen.

Suositelluimpien hotellien sarjassa Kouvolan Original Sokos Hotel Vaakuna ylsi sekä Original-hotellien että koko Sokos Hotels -ketjun ykköseksi korkeimmalla NPS-suositteluasteellaan. Lisäksi Outi Tirri Kotkan Original Sokos Hotel Seurahuoneesta palkittiin yhtenä vuoden onnellistajista.

”Kouvolan Vaakunaan on jo muodostunut vuosien varrella palvelukulttuuri, joka tarttuu myös uusiin työntekijöihin ja josta asiakkaat ovat innoissaan. Täytyy myös todeta, että KSO:n ketjuravintoloiden NPS tulos viime vuodella oli koko S-ryhmän paras ja hienoa, että kaksi huippuyksikköä saivat myös palkinnot Kuusankoskella ja Kotkassa”, jatkaa Mikko Virtanen.

Ravintola-ammattilaiset tekevät arjesta juhlaa

”Ihmiset tarvitsevat tässä ajassa positiivisia ja kohottavia kokemuksia, ja ravintolassakäynnit ovat arjen juhlaa. Käynnin onnistumisen edellytyksenä on henkilöstöstä, palvelusta, tunnelmasta ja ruoan laadusta koostuva ehjä kokonaisuus. S-ryhmän noin 460 ravintolassa työskentelee upea joukko erilaisia persoonia ja tiimipelaajia, jotka varmistavat yhdessä huippupalvelun”, S-ryhmän ravitsemiskaupan kentän ohjauksesta vastaava johtaja Juha Lindholm kiteyttää.

S-ryhmän ravintolakärjestä löytyy hienosti kaksi KSO:n ravintolaa: Kuusankoski Hospoda Papirna valittiin viime vuoden parhaaksi juomaravintolaksi ja Kotkan Ravintolamaailma voitti oman sarjansa.

 

S-ryhmän hotelleissa ja ravintoloissa ennätysvahva kehitysvire

S-ryhmän hotelleissa ja ravintoloissa on läpi haastavan korona-ajan tinkimättä panostettu asiakaskokemukseen ja rakennettu polkua tulevaan. Toiminnan kehittämisen ohella on pystytty toteuttamaan myös suuri määrä upeita hotelli- ja ravintolauudistuksia.

”Kovan työn tulokset näkyvät. Ala on palautunut nopeasti korona-ajasta ja asiakkaiden tyytyväisyys ja suositteluhalukkuus on kehittynyt hienosti. Iso kiitos kaikille mara-alan noin 6 500 huippuammattilaisellemme. Onnistumisen takana on laadukas asiakaspalvelu, josta välittyy aito vuorovaikutus ihmisten välillä. Sitä asiakkaat meidän osaajiltamme odottavat. Kohtaamiseen perustuu myös esihenkilötyö, joka on avainasemassa palvelu- ja johtamiskulttuurimme eteenpäin viemisessä, joka päivä. Hyvä draivi ja fiilis työyhteisössä nostaa myös asiakkaiden tunnelmaa, SOK:n pääjohtaja Hannu Krook muistutti puhuessaan S-ryhmän mara-alan tapahtumassa.

 

Kyseessä oli S-ryhmän matkailu- ja ravitsemiskaupan suurin vuosittainen tapahtuma kautta aikojen. Mukana oli ensi kertaa osallistujia sekä Sokos Hotels – ja Radisson Blu -ketjuista että S-ryhmän ravintoloista mukaan lukien uniikkiravintolat – yhteensä yli 600 mara-ammattilaista. Samalla jatkui jo 2000-luvun alussa alkanut perinne S-ryhmän mara-parhaimmiston palkitsemisesta. Palkitsemiset ovat tärkeä osa S-ryhmän hotellien ja ravintoloiden palvelukulttuurin kehittämistä sekä mara-alan huippuammattilaisten esille nostamista.