22.3.2013
S-Pankin mobiilipankki on parhaillaan kehitteillä. Mutta minkälainen sovellus olisi asiakkaidemme mieleen? Miten sovellus voisi helpottaa heidän arkeaan? Ketkäpä muut sen paremmin tietäisivät, kuin asiakkaamme itse. Siksi päätimme kysyä Facebookssa, Twitterissä ja S-kanavalla, mitä kansa toivoo mobiilisovellukselta.
Toiveita ja ehdotuksia tuli Facebookiin, Twitteriin ja S-kanavalle muutamassa päivässä useita kymmeniä. Monet kommentoijat olivat tottuneita muiden pankkien mobiilisovellusten käyttäjiä, ja kokivat matkapuhelimella tai tabletilla käytettävät sovellukset hyödyllisiksi.
Kommentteja jättäneet korostivat toiveissaan mobiilipankin turvallisuutta, mutta toisaalta myös näppärää sisäänkirjautumista. Näiden kahden ominaisuuden yhdistäminen on tähtäimessä S-Pankin mobiilisovellusta suunniteltaessa. S-Pankin verkkopankki on saanut tunnustusta käytettävyydestään viimeksi MikroPC-lehden verkkopankkivertailussa maaliskuussa 2013. Käytettävyys on avainasia myös mobiilisovelluksissa, joten mahdollisimman hyvään asiakaskokemukseen aiotaan panostaa myös mobiilipankin kehityksessä.
– Yksi eniten toivotuista ominaisuuksista oli viivakoodin tunnistus, jonka avulla voi maksaa laskuja. Mobiilissa kun tili- ja viitenumeroiden näpyttely voi tuntua vaivalloiselta. Viivakoodin lukijan avulla laskun voi maksaa muutamalla näpäytyksellä. Tämä on yksi niistä ominaisuuksista, jonka pyrimme tuomaan myös S-Pankin mobiilisovellukseen, kertoo S-Pankin sähköisten palveluiden päällikkö Tuomo Pyhälä.
S-Pankin mobiilipankki pyritään suunnittelemaan niin, että se sopii mahdollisimman monen käyttöön. Sovellus tulee kuitenkin toimimaan vain älypuhelimissa, joten aivan kaikki matkapuhelimet eivät sovellu sen käyttöön.
– Aikomuksemme on tehdä sovellus, jota voi käyttää useilla eri käyttöalustoilla. Meillä on siis hyviä uutisia tiedossa muun muassa kaikille iPhonen, Androidin ja Windows Phonen käyttäjille, Pyhälä jatkaa.
Myös se, että S-Pankki on osa S-ryhmää, näkyi toiveissa. S-Pankin verkkopankin etusivulta voi nykyisin tarkistaa omat bonustietonsa, ja vastaava ominaisuus olisi tarkoitus tuoda myös mobiilipankkiin. Jotkut toivoivat sovellukselta vielä enemmän – esimerkiksi muistutuksia oman osuuskaupan asiakasomistajapäivistä sekä muista oman alueen tapahtumista. Näiden mahdollisuuksien hyödyntäminen mobiilipankissa on selvityksessä.
– Kiitos kaikille kommentteja jättäneille! Näillä eväillä erinomaisen mobiilipankin kehittäminen on entistäkin mukavampaa, Pyhälä summaa.
5.12.2024 | Paikallisia uutisia
30.11.2024 | Asiakasomistajuus