S-ryhmä: kotimainen luomukaritsa suomalaisten pääsiäispöytiin


24.3.2015

S-ryhmä tuo harvinaisen pääsiäisherkun paremmin suomalaisten ulottuville. Huippulaadukasta kotimaista, pakasteena myytävää luomukaritsanlihaa on nyt myynnissä Prismoissa ja suurimmissa S-marketeissa kautta Suomen.

Vastaavaa tuotetta ei ole koskaan ollut saatavilla tässä mittakaavassa. Kotimaista luomukaritsaa on aiemmin myyty lähinnä suoraan tiloilta ja pienemmissä kauppapaikoissa.

– Olemme myös hinnoitelleet tuotteen niin, että mahdollisimman monella olisi mahdollisuus herkutella kotimaisella karitsalla. Luomukaritsan pakastetun putkiluupaistin kilohinta on nyt 19,90 euroa, S-ryhmän marketkaupan valikoimajohtaja Ilkka Alarotu kertoo.

Karitsanlihaa on markkinoilla poikkeuksellisen paljon. Samaan aikaan kuluttajien kiinnostus kotimaista lampaan- ja karitsanlihaa kohtaan on kasvanut selvästi.

– On hienoa, että voimme vastata kysyntään kotimaisella luomutuotteella. Halpuutettujen hintojen lisäksi haluamme tarjota asiakkaillemme parhaan valikoiman ja laadukkaimmat tuotteet, sanoo Alarotu.

– Lammastiloilla on tulevaisuudenuskoa, sillä kotimainen lampaanliha kiinnostaa kuluttajia. Nyt on tuhannen taalan paikka totuttaa suomalaiset syömään kotimaista lammasta myös muulloin kuin juhlapyhinä, Lihatukku Harri Tamminen Oy:n toimitusjohtaja Pasi Tamminen toteaa.

Pasi Tamminen kiittelee S-ryhmää vastuullisesta toiminnasta kotimaisen luomukaritsan ottamisessa laajasti myyntiin. S-ryhmän mukaantulo varmisti sen, että karitsat saatiin myytyä. Samalla luotiin toimitusketju kokonaan uudelle tuotteelle.

– Tuottaja osaa parhaiten oman työnsä eläinten kasvatuksessa ja laadukkaan lihan tuotannossa. Kauppa taas on ylivoimainen osaaja kuluttajien mieltymysten tunnistamisessa ja tuotteiden jakelussa. Tamminen yhdistää nämä toimijat. Kun koko ketju tekee aidosti yhteistyötä, lopputulos on kaikille hyvä.

S-ryhmän kaupoissa myytävät luomukaritsan putkiluupaisti, entrecote, etupotka, sisäfilee ja ulkofilee tulevat viideltä suomalaiselta luomulammastilalta.