Sokos Hotels -ketju palkitsi ammattilaisiaan – Original Sokos Hotel Vaakunasta vuoden hotelli 2023


Orginal Sokos Hotel Vaakunasta vuoden hotelli ja vuoden kokoushotelli. Lisäksi Vaakuna loistaa asiakastyytyväisyysmittausten kärjessä.

18.4.2024

KSO:n Original Sokos Hotel Vaakuna sai merkittävät tunnustukset vuoden hotellina ja vuoden kokoushotellina, kun S-ryhmä palkitsi vuoden 2023 onnistuneimpia sokoshotellilaisia. Lisäksi Vaakuna loistaa asiakastyytyväisyysmittausten kärjessä jo kolmatta vuotta, ja vuoden kokoushotelliksi se on valittu vuosina 2019 ja 2021. Valtakunnallinen tapahtuma järjestettiin tänä vuonna 16.–17.4. Kuopiossa Original Sokos Hotel Puijonsarvessa.

SOK:n Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus palkitsi jälleen loistavia matkailualan yksilö- ja tiimisuorituksia S-ryhmästä. Kymen Seudun Osuuskauppaan saatiin seuraavat tunnustukset:

  • Vuoden hotelli 2023: Original Sokos Hotel Vaakuna, Kouvola
  • Vuoden kokoushotelli: Original Sokos Hotel Vaakuna, Kouvola
  • Paras NPS Original-hotellit: Original Sokos Hotel Vaakuna, Kouvola
  • Vuoden Onnellistaja, myyntipalvelu: Johanna Salonen

S-ryhmän Matkailukaupan päivillä palkittiin Sokos Hotellien loistavien työntekijöiden parhaimmistoa. Palkitsemisen kriteereissä painottuivat asiakaskokemus, työntekijäkokemus ja kehitys edellisestä vuodesta. Myös vastuullisuuden eteen tehdyn työn merkitys majoitustoimialalla kasvaa koko ajan, ja tänä vuonna palkittiinkin ensimmäistä kertaa Vuoden vastuullisuusteko Sokos Hotelleissa.

– Erityismaininnan ansaitsee vuoden hotelli Original Sokos Hotel Vaakuna Kouvolassa, jonka erinomaisesti läpiviety uudistus on nostanut pinkin kaunokaisen uuteen nousuun kaikilla mittareilla. Paljon onnea Pasi Pekkaselle tiimeineen, kiittää matkailukaupan konsepteista ja kehityksestä vastaava johtaja Jaana Matikainen SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

– Meillä Vaakunassa on aivan erityinen tunnelma ja palava halu tuottaa unohtumattomia elämyksiä. Vaakunan kaikki työntekijät, ja mikä parasta myös asiakkaamme, rakastavat hotelliamme. Tavoitteemme onkin aina sekä tyytyväinen asiakas että henkilökunta, ja onnellistamme yhtä lailla molempia. Matkailu- ja ravitsemiskaupan myyntipalvelun Johanna Salosen henkilökohtainen Vuoden Onnellistaja -palkinto on upea huomionosoitus onnellistamistyöllemme. Pakahdumme kaikki ylpeydestä, että saamme olla osa vuoden Sokos Hotellia! Hotellin johtaja Pasi Pekkanen iloitsee.

Hotellien johtaja Pasi Pekkanen, hotellipäällikkö Noora Heikkinen ja toimialajohtaja Mikko Virtanen iloitsevat KSO:n menestyksestä.

Loistava vuosi kaikilla mittareilla

Viime vuosi oli kaiken kaikkiaan Sokos Hotelleille onnistunut. Asiakastyytyväisyys nousi huippulukemiin ja henkilöstötyytyväisyys oli erinomaisella tasolla. Kaiken kruunuksi Sokos Hotels teki erinomaisen tuloksen.

Onnistunut asiakaskokemus on avainasemassa, kun majoitustoimialalla rakennetaan pitkän ajan kilpailukykyä. Erinomainen asiakastyytyväisyys luo asiakasuskollisuutta sekä suositteluhalukkuutta. Vieraiden onnellistaminen on ollut Sokos Hotels -ketjun tärkeimpiä asiakaskokemuksen rakennuspalikoita jo vuosia. Tänä vuonna asiakastyytyväisyys nousi uusiin huippulukemiin. Se on ammattitaitoisen sekä asiakaspalvelutyöhönsä sitoutuneen ja siitä nauttivan henkilöstön ansiota.

– Meillä on jälleen vuoden ajalta paljon hienoja osoituksia siitä, miten henkilöstömme ja kokonaiset tiimit ovat kerta toisensa jälkeen onnistuneet ylittämään vieraidemme odotukset. Palvelun merkitys hotellityössä ja elämyksellisyys asiakaskokemuksessa korostuvat jatkuvasti, mutta taitava henkilöstömme on taas pystynyt näihin odotuksiin hienosti vastaamaan, sanoo Jaana Matikainen.

Kehittyvä 50-vuotias

Sokos Hotels – Suomen luotetuin, vastuullisin ja arvostetuin hotellibrändi – täyttää tänä vuonna puoli vuosisataa. Tämän pitkän ja yhä vahvasti jatkuvan matkan ovat mahdollistaneet ketjun hotellien vieraat ja henkilökunta. Jaana pitää juhlavuoden teemaa Vieraat tekevät juhlan erittäin osuvana, sillä Sokos Hotels on aina ollut olemassa juuri vieraitaan varten.

– Nojaamme edelleen pitkäaikaiseen kulmakiveemme, asiakaskokemukseen panostamiseen. Palvelujen, konseptien ja uusien digitaalisten ratkaisujen kehittäminen asiakkaidemme käyttöön jatkuu. Neljä hotellityyppiämme Original, Break, Solo ja Heymo elävät hetkessä tarjoten vieraillemme aina uusia elämyksiä, Jaana luonnehtii.

Vahva uudistustahti Sokos Hotels -ketjussa jatkuu tänäkin vuonna ja vieraille rakennetaan uusia, elämyksellisiä palvelukokonaisuuksia. Huhtikuussa Vaasassa vietettiin Original Sokos Hotel Royalin avajaisia. Break Sokos Hotel Bomballe Nurmekseen avataan uusi upea laajennus puolestaan kesäkuussa. Heti syksyn alussa avautuu uniikki Sokos Sokos Hotel Pier 4 -hotelli Helsingin Katajanokalle.

Katso kaikki palkitut S-ryhmän uutisesta.

S-ryhmän ravintoloiden parhaimmistoa palkittiin maaliskuussa. Myös KSO:n yksiköt ja työntekijät saivat tunnustusta. Lue lisää.